Tankar om praktiken

Tänker mycket på slutet av skolan. Det är skrämmande nära slutet nu. Kommer jag fixa det? Skolan ska inte bara handla om betyg utan också praktik - det är ju viktigt att bedöma praktiken men också att ta hänsyn till andra aspekter såsom vart man har hamnat och hur det är där. Ja, jag tänker på den praktik jag hade. Ifall jag hade kommit till ett annat ställe som är mer min starka sida hade detta inte behövt vara verkligheten - att jag får göra mer praktik "för jag är inte redo". När jag var där på min praktik kände jag mig som en ansvarslös liten skitunge, som inte kunde nåt eller visste vad jag gjorde. Jag trivdes där i stort men just när handledarna frågade nåt så visste jag inte, jag frågade inte så mycket. Jag tar också ett tag på mig att komma in i en verksamhet för jag känner av klimatet och miljön. Det är viktigt för mig. När jag var på stroke enheten var det mer konkreta saker och stroke är ju stroke. Inom psykiatrin kan allt vara flytande och beroende av antingen det ena eller det andra.

Ortopedi är mycket intressant. Jag hoppas att jag kan få komma till ett sånt ställe när jag ska komplettera praktiken.. (efter utbildningen) Jag tänker INTE vänta till hösten!!!! Jag vill i helvete heller vänta hela sommaren på att bli arbetsterapeut!! No fucking way! Jag vill vara klar precis som alla andra i klassen. Hur muppigt skulle inte det kännas att vara sist ut? Jävligt muppigt, poäng 100%.

Ursäkta mitt dåliga och svängiga humör men sån är jag.
Plugga idag, har inte reflekterat över praktiken så det får jag lämna in idag. Ska tvätta kl 15 idag med, ska bli kul^^

Ha det så bra mina bloggläsare =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0